Geef je bedrijf een eigen gezicht met professionele bedrijfsfotografie.
Vanaf €1595,-
Je twijfelt: stockfoto’s kopen of een bedrijfsfotograaf inhuren?
50% Van de zzp'ers en MKB'ers bestaat na 5 jaar niet meer... Omdat ze onvoldoende klanten trekken en te weinig omzet halen.
Dat was best een schrikbeeld toen ik in 2004 met mijn bedrijf startte! Om te overleven moest ik me onderscheiden. Ik moest laten zien dat ik iets te bieden heb wat weinig anderen kunnen bieden. Iets wat de klant helpt om een probleem op te lossen. Alleen dan heb ik bestaansrecht.
Hoe zit dat bij jou? Het onderscheid kan zitten in je product, in het hebben van een prachtige showroom of in je goede marketingstrategie. Maar meestal zit het in jou als ondernemer. Van jou is er maar één! Wat maakt jou, en dus je bedrijf, anders dan de rest? En met welke foto's laat je dat zien aan de buitenwereld? In ieder geval niet met een stockfoto van een bloemetje, model met tandpastalach, toetsenbord of kopje koffie....
Wat maakt jou uniek?
Een tijdje geleden kreeg ik een verontwaardigd mailtje van iemand die werkte bij een uitzendbureau. Ze had gezien dat een ander uitzendbureau dezelfde stockfoto’s gebruikte als haar uitzendbureau! Terwijl haar uitzendbureau toch “echt veel persoonlijker werkt, en daardoor betere kandidaten levert”. Maar dat is nou precies het bedrijfsmodel van een stockfotograaf: aan zoveel mogelijk bedrijven dezelfde foto verkopen.
Zet jij zo'n one-size-fits-all foto op je website, dan zeg je eigenlijk: “Ik ben, doe, denk, lever hetzelfde als al die anderen”. Je onderscheidt je dus niet van de rest. Dat is precies de reden waarom ik als bedrijfsfotograaf, voordat we gaan 'shooten', zoveel mogelijk over jou en je bedrijf wil weten. Wat maakt jou anders/beter en hoe brengen we dat in beeld? Hieronder lees je hoe dat in z'n werk gaat.
Hoe ga ik te werk bij een bedrijfsreportage?
Om je authentieke, onderscheidende foto’s te kunnen leveren, doorlopen we samen de volgende stappen.
- We onderzoeken waar je voor staat met je bedrijf, waarom je doet wat je doet, wat je anders maakt dan je concurrenten, wat je je klanten (op)levert en wie die klant precies is.
- Als die positionering eenmaal duidelijk is, maken we een beeldplan. Welke setting, locatie, kleding laat het best zien wat jou uniek maakt, hoe vertellen we jouw verhaal? ‘Visual storytelling’ noemen we dat.
- Daarna maken we een concrete planning: wie doet wat wanneer en waar. Wat is de doorlooptijd en het budget? Als je dat wilt regel ik ook een webbouwer, grafisch ontwerper en tekstschrijver voor je.
- Voorafgaand aan de fotosessie krijg je de mogelijkheid om de voor klanten gratis online workshop fotomarketing te volgen. Zodat je straks het maximale uit je investering in fotografie haalt.
- Op de dag van de fotoshoot kom ik met mijn mobiele studio naar je toe. We brengen het unieke van jouw product of dienst in beeld, we maken een zakelijk portret, laten interactie met klanten zien, fotograferen het pand en de werkplek(ken). En natuurlijk de bevlogenheid van jou en je eventuele medewerkers in actie. We geven dus een kijkje achter de schermen, maken sfeerbeelden. Juist deze persoonlijke beelden zijn voor mensen de reden om door te klikken op je site.
Na de fotoshoot maak ik gelijk een back-up. Vervolgens selecteer ik de beste foto’s, die ik daarna bewerk. Binnen twee weken krijg je deze foto's toegestuurd in hoge resolutie en rechtenvrij te gebruiken voor promotie van je bedrijf.
Wil je dit pakket aanpassen door extra stappen toe te voegen, dan kan dat natuurlijk. Bel of mail me met je wensen, en ik maak een passende offerte voor je.
Je merkt het al, ik ben geen doorsnee fotograaf die langs komt om "even op het knopje te drukken". Ik leg de combinatie tussen fotografie, je bedrijf, je klanten en marketing / branding. Geef strategisch advies, en bedenk visuele concepten die passen bij je bedrijf en je doelgroep.
Mijn doel is dat de foto's je klanten en omzet opleveren. Zodat je iedere dag vol energie en zelfvertrouwen aan de slag gaat. Natuurlijk hoort daar een mooie en technisch perfecte foto bij, maar de juiste foto is iets anders dan een mooie foto, het is veel meer dan dat.
Reviews.
Dit zeggen anderen over mijn werk
Portfolio bedrijfsreportage.
Een kleine selectie van mijn eerdere werk. Bekijk meer op de gallery pagina.